Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Ja, jøss. For mye av det gode blir ikke bra det heller. Spennende! Du er den første jeg har møtt (som jeg vet av) som har opplevd negativ effekt av vitaminer i norske mengder. Iallfall uten at det har vært d2 - der har jeg hørt om ubehagelige effekter. Men for all del - det kan utvilsomt skje og bør ikke bagatelliseres.
Uansett - godt å høre at du merket det og fikset det. (Og tydeligvis ble ikke d-vitaminopptaket ditt påvirket av operasjonen! - det skjer visstnok ofte .. antakelig derfor legen satte deg på dette preparatet, også? For min egen del må jeg ligge på 2000-5000UI for å opprettholde et passe nivå i blodet, uten gbp.)
Jeg vet av ei til jeg da, også hun vektoperert. Det var hun som gjorde meg oppmerksom på at jeg hadde samme symptomer som hun hadde da hun var D-vitaminforgiftet.
Etter at jeg ble D-vitaminforgiftet gikk de bort fra at vektopererte skulle ta både omega 3, multivitaner og Calsigran forte. Det ble for mye D-vitaminer, så da gikk kirurgene over til å anbefale vanlig Calsium uten tilsatt vit D
|