|
Sv: I ketose på 5. uken, plutselig masse migrene og hodepine..
Opprinnelig lagt inn av Echo, her.
Jeg tenker at det du leser på pakningsvedlegget for Topimax antagelig er rettet mot de som har epilepsi og ikke mot migrene. Opptrapping og nedtrappingen av medisinen er også antagelig annerledes for oss som ikke har epilepsi.
Ketogen kost blir brukt i behandling av epilepsi i de tilfellene man ikke kommer i mål med medisiner og da blir det kanskje krasj med Topimax.
I forbindelse med min overgang til ketogen kost kunne jeg trappe ned på annen forebyggende medisin som jeg tok for migrenen min. Jeg ble plutselig overdosert, jeg kunne slutte med den medisinen uten å få økning i anfallene.
Jeg tenker at advarselen på pakningsvedlegget kan dreie seg om det, du må kanskje regulere medisin inntaket når du begynner med ketogen kost (ihvertfall når det gjelder epilepsi), men dette er bare en teori fra min side.
Jeg fikk Topimax som forebyggende migrenebehandling idag. Etter å ha lest i denne tråden, spurte jeg på apoteket om hvorfor man skal være forsiktig med ketogen kost. Jeg fikk da til svar at ketogen kost vil øke effekten av medisinen.
Jeg har fått en veldig langsom opptrappingsplan der jeg skal begynne med bare 12,5 MG første uken (1/2 tablett). Opptrappes til 100 MG over 6 uker. Dette for å la kroppen gradvis venne seg til medisinen og dermed unngå bivirkninger. Jeg tar derfor ikke sjansen på noen økning av effekten, så jeg forlater ketose idag. Fortsetter med lavkarbo, men over ketosegrensen. Har litt lyst på den bivikningen med vekttap da 
|