Sv: Frustrert!!!!
Akkurat hvor lange har du holdt på ?
Hvor ofte har du veid deg ?
har du tatt av noe i det hele tatt siden dag 1 ??
Hva er det du spiser pr dag. Kan du sette opp en typisk dagsmeny ?
Ting som kan hemme vekttap - som noen reagerer på: - vannansamling salt mat som salamipølse, bacon, baconcrisp, salte nøtter etc.
- kunstig søtstoff (aspartame, maltitol etc.)
- nøtter/mandler
- meieriprodukter (butikk yoghurt, kremfløte, ferskoster)
- mens
- trening/muskelbygging
- stress (stresshormoner hemmer vekttap)
og sist men ikke minst (etter min erfaring og mening)- for lite vann
- for lite grønnsaker
- for lite karber
Årsakene til manglende vekttap kan veldig godt forklares med mensen. De fleste går opp i snitt 2 kg - de pleier å forsvinne innen en uker etter.
Trening kan også være en årsak. 1 kg fett tar mer plass enn 1 kg muskler.
I tillegg holder kroppen/musklene ofte på vann som "beskyttelse" for hardtrente slitne muskler. Etterhvert gir dette seg også. Mer musker = mer forbrenning, så ikke slutt med trening, men ikke overdriv ! Her ser du fett/muskel i forhold til hverandre !
At du ikke tar Progesteronkremen heller akkurat nå kan også være en mdvirkende årsak, men der vet jeg ikke om det er vanlig eller ikke. Jeg har som sagt ikke hatt mensen eller veid meg tidligere når jeg har brukt denne. Denne mnd er første gang..... Har akkurat begynt med kremen igjen (etter mens) og er spent på vekta på søndag !
Og husk, det spiller ingen rolle hva vekta viser så lenge du minsker i mål !
Jeg pleier å si at jeg godt kan veie 100 kilo om jeg kan bruke str. 38 !! For å sette det på spissen da !
Så STÅ PÅ og ikke gi opp ! Gi kroppen din tid ! Du klarer dette