Tråd: Syndens hule
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-12, 09:10   #16
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Syndens hule

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Du må nesten prøve

True - og jeg underskriver på "prøv deg fram"

Selv bruker jeg gjerne flytende steviadråper med vaniljesmak både for å erstatte vaniljepulver (grisedyrt) og noe av søtningen. Da søter jeg med dette til jeg begynner å kjenne søtsmak og så bruker jeg annet søtt (kalorifritt + litt demarasukker) til resten. Det fungerer veldig bra i mye bakverk og er godkjent av Husets Herre - som hater søtningsbismak. (PGA Husets Herre så bruker jeg som sagt gjerne litt vanlig demarasukker i oppskriftene også. Det skal ikke mye til for å gi "normal søtsmak" når ca 60-70% av "sukkeret" allerede er erstattet med annen søtning. Og vi spiser kake/dessert kanskje 1-2 ganger i måneden, så det er ikke der problemene ligger... )