Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-12, 13:33   #9
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Proteinpulver, trening(løping) og lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Aminosyrer som går fortere ut i systemet enn proteinpulver, som må brytes ned.

Spis mer fett før løping, du. Det er jo fett som er hovedkilden til næring, når du spiser så lite Karbohydrater. Ikke proteiner, som først og fremst skal bygge opp.. Krevende for kroppen å omdanne det til energi.

Alt avhenger av nivå, intensitet og ambisjoner hva og hvordan du bør spise. Restitusjon er kanskje det viktigste måltidet du spiser og bare fett er ikke optimalt. Det bør være balansert. I ditt tilfelle ville jeg prøvd ut å spise et vanlig måltid med riktig mengde karb, proteiner og fett et par tre timer før treningsøkten. Underveis kan du prøve deg frem med en energidrikk. Men det spørs jo helt an på ambisjonsnivå og intensitet. Er du en av de som er fornøyd bare med å ha løpt et par timer så holder det sikkert med kun vann.

Etter økten derimot er det ikke feil uansett å få i seg en protein/karbodrikke som får igang restitusjonen straks. Men denne kan aldri erstatte et fullverdig måltid. Jeg drikker selv produkter fra Herbalife 24 serien som for meg er optimal restitusjon. Dette drikkes nesten tvert jeg avslutter treningen, innen 5 minutter. Deretter er det et fullverdig måltid innen 1-1,5 timer etter en dusj. Jeg har hatt en formidabel formøkning og kapasitetsøkning etter at jeg begynte med dette og kjemper nå i øvre del på resultatlisten i de konkurranser jeg stiller i her oppe.

Til daglig spiser jeg karbohydratrestriktivt med høy andel mettet fett i kostholdet.

  Svar med sitat