Sv: Fastekur
Opprinnelig lagt inn av Lillelord, her.
Ble såpass inspirert av programmet at jeg ikke har spist noe idag. Føler meg ganske fin. Litt langsom, litt treg, men deilig å ikke tenke på mat i det hele tatt. Kommer dog mye ut.
Jeg prøver dette noe dager, og ser hvordan det går. Regner med at det går fint an å integrere som en del av steinalderkostholdet. Bryter jo mot mye av det jeg har hørt, men samtidig så gjorde jo tradisjonell visdom meg bare fetere og fetere. Rapporterer hvordan det går.
Forrige gang jeg fastet leste jeg meg opp på alt. Du må passe på, skal venne kroppen til å faste og så gå sakte ut av faste for ikke å ødelegge alt og gjøre det for tungt for magen. Du må også forvente at dag 3 er den verste.
Jeg ville nok også vært påpasselig å ikke faste for lenge uten tilsyn av lege. De i programmet var jo alle del av et organisert opplegg hvor de ble fulgt opp hele veien. Ett par dager tror jeg ikke kan skade, men lytt til kroppen. Det jeg fikk med meg var at det viktigste å følge med på var å ikke få forstoppelse (mangel på fiber). Dette er spesielt viktig for at kroppen skal kunne kvitte seg med avfallsstoffer og gifter.
Ikke meningen å forelese her , men bare ett forslag.
|