Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-06, 01:14   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Induksjon og kvalme

Opprinnelig lagt inn av MissFatBooty

Jeg har blitt vanvittig kvalm av å spise så mye fettholdig mat, er det noe som er vanlig?Jeg følger induksjons reglene til punkt og prikke. Finner ikke noe om Atkins og kvalme noen steder. Jeg er på fjerde døgnet og det går egentlig over all forventning; Jeg kvikk og opplagt og har ikke hatt noe som helst søthunger og jeg har ikke lyst på røyk lengre... Men det er kvalmen som er plagsom og den har satt en skikkelig demper på matlsten, jeg som kunne sitte å tygge hele tiden og nå klarer jeg ikke å spise opp måltidene mine engang. Er det noen andre som har hatt erfaring med dette?

Hilsen Bootyfull

Det er mulig det er "induksjons influensaen" som har tatt taket i deg ! Det tar litt tid for kroppen å venne seg til å forbrenne fett isteden for karber og da kan kvalme være en av bivirkningene. Kroppen kjemper i mot. I tillegg holder hormonnivået i kroppen din på å stabilisere seg. Og hormoner "på styr" kan også forårsake kvalme !

Det varer skjelden lenger enn en uke

Mot kvalmen hjelper det å drikke mye vann. Minst 2.5 liter pr dag.

Ingefær hjelper godt mot kvalme. Du kan ta et par skiver ingefærrot i en kopp varmt vann. Drikk det som te. Eller du kan kjøpe ingefærkapsler på helsekosten.

Det er en tilvenningssak å spise fettholdig mat om man er vant til lavfett. men du kan godt gå litt forsiktig frem. Små skritt !

God bedring !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat