Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-12, 12:26   #12
ToreH
Gjest

Sv: Hvilepuls tråd

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg har en sittende hvilepuls på 62 nå i kved! Har blodtrykk på 105/66.

Min hvilepuls om morgenen før jeg står opp, er på 58. Har da blodtrykk på 104/57.

Aner ikke hva min makspuls er.

Før jeg begynte på lavkarbo, hadde jeg en sittende hvilepuls på 85, så jeg er veldig fornøyd med å ha 62 nå.

Min mann trente sykt mye i gamledager, og da hadde han en hvilepuls (om morgenen) på 32. (Han sier at folk ikke tror han, men jeg vet at han ikke lyver. Han trente 3 ganger daglig!) Ellers så vet jeg ikke så mye om hva som er bra og ikke bra. Han sier at min puls på 62, ikke er så bra.

Jeg tror han jeg. Ikke uvanlig å ha så lav hvilepuls hos godt trente utøvere av utholdenhetsutøvere. Men siden man ofte referer til eliteutøvere med slike måleresultater vil jo sikkert noen hevde det ikke er sant. Det finnes flere utøvere som har ned mot 30 tallet men som ikke er best i verden. Der spiller nok en del andre faktorer inn også Men at din mann var i unormalt god fysisk form med en kapasitet som få andre har, det er det ikke mye tvil om nei. Lavere puls er visstnok bedre for helsen også da hjertet ikke sliter så mye og muskelen er sterk (pumper veldig mye blod på få slag).

Svar med sitat