Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-12, 15:49   #18
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilepuls tråd

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ja, det skal de nå gjøre, men er vel sjelden man måler hvilepulsen på mølla, ellipsemaskina, romaskina og sykkel?

Ja, såfremt du ikke sover med romaskina i senga da hehe.

Hvilepuls bør måles i senga rett etter at man har våknet. Det er ikke eksakt vitenskap at man MÅ det, men det er referansen som benyttes blant idrettsutøvere.

Og nei, hvilepulsen skal ikke måles om natta når man sover....REM søvn kan gi unormalt lave verdier, feile verdier sies det. Uansett, når man referer til hvilepuls så menes det målt om morran sekunder etter at man har våknet

Nisse, det var da ikke for å sjekke hvilepulsen, men pulsen som sådan. Jeg har ligget flere ganger med både blodtrykksmåling og spirometri om natta. Og både blodtrykket og pulsen fyker til værs bare jeg glipper med øynene om morgenen. Legen sa at det var ikke sunt for meg å være våken.