Tråd: Fastekur
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-12, 17:17   #38
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Støtter den. Noen av resultatene viste at kroppen sparte på proteinene og brukte fettet helt til fettprosenten kom ned i 20%. Da byttet kroppen om til å bruke proteiner. Dette er resultatene av studier av dyr i naturen og kontrollerte forsøk. De kom fram til at det er stor sjanse for at dette er en innebygd mekanisme som har utviklet seg hos dyr (og dermed hos og også) for å takle sulteperioder.

Jeg har veldig lyst til å faste men er redd jeg nesten bare mister muskler siden jeg har lav fettprosent. Kjedelig!! Jeg tror det da kan bli mer usunt enn sunt nesten fordi det å omgjøre protein til glukose gir vel avfallsprodukter, urinsyre?? Oj, et kunnskapshull er oppdagetEdit: jo, jeg var visst ikke på bærtur. Protein som brukes som energi har ammoniakk som avfallsstoff, noe lever bryter ned til urinsyre. Protein er ingen heldig energikilde. Jeg driver og bygger muskler nå så å faste dem bort nå er ikke akkurat første-ønsket mitt. Men jeg tror jeg gjør det likevel når jula kommer. Har alltid drømt om å faste da. Og en vår-rensekur når de religiøse gjør det i mars er noe å tenke på også. 12 dager max for min kropp eller mindre om sulten setter inn før.

Sist redigert av Yrla : 05-09-12 kl 17:36.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat