Opprinnelig lagt inn av hypah, her. Skjønte det da Hvilepuls er jo kun hva som gjelder for deg da. Hvis du kan måle den over tid, dvs halvt år til et år og se om den går ned, kan ihvertfall indikere at du etter all sannsynlighet er blitt i bedre form og hjertet ditt er blitt sterkere Og det er jo en bra ting da. Uansett så vil denne tråden være veldig sprikende fordi her inne er det sikkert mange som går på ulike medisiner eller har diverse sykdommer som gjør at hvilepuls nok kan være høyst variabel og i beste fall kun ...ja et måltall, hverken mer eller mindre Mitt initiativ var å foreslå for de som velger bruke dette som en indikator på at "jo, jeg føler meg i bedre form, jeg løper raskere og er sterkere enn i fjor, og jammen har også hvilepulsen min gått ned" så er kanskje det en bekreftende og morsom greie for oss som driver utholdenhetsidrett da. Nothing more, nothing less
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Skjønte det da Hvilepuls er jo kun hva som gjelder for deg da. Hvis du kan måle den over tid, dvs halvt år til et år og se om den går ned, kan ihvertfall indikere at du etter all sannsynlighet er blitt i bedre form og hjertet ditt er blitt sterkere Og det er jo en bra ting da. Uansett så vil denne tråden være veldig sprikende fordi her inne er det sikkert mange som går på ulike medisiner eller har diverse sykdommer som gjør at hvilepuls nok kan være høyst variabel og i beste fall kun ...ja et måltall, hverken mer eller mindre Mitt initiativ var å foreslå for de som velger bruke dette som en indikator på at "jo, jeg føler meg i bedre form, jeg løper raskere og er sterkere enn i fjor, og jammen har også hvilepulsen min gått ned" så er kanskje det en bekreftende og morsom greie for oss som driver utholdenhetsidrett da. Nothing more, nothing less
Jeg skal teste pulsen min på 10 km/t i morgen.