Tråd: Lavkarbomat?
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-12, 09:38   #8
ElisaT
Medlem

ElisaT sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 54
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Lavkarbomat?

Opprinnelig lagt inn av Karbonine, her.

Jeg er vandt til å spise brødskiver-

Jeg lager eget lavkarbobrød/rundstykker, det finnes en haug med oppskrifter, men jeg personlig lager ofte Ingers lavkarbo brød som du finner her. Det er grovt og godt, og holder seg saftig i flere dager i kjøleskapet. Og så lager jeg disse rundstykkene her av og til. Det som er det geniale med lavkarbobrød er at du setter på ovnen, blander sammen ingrediensene og inn i ovnen med brødet. Ikke noe heving! Hvis du har alle ingrediensene i hus tar det ikke mange minuttene å smelle sammen et brød.

Jeg spiser lavkarbobrød hver dag, jeg er ikke noe særlig begeistret for hverken omeletter eller bacon . Qluet for meg er at når jeg spiser en god frokost er jeg ofte ikke sulten før middag. Men dette krever tilvenning, ikke minst at du hører på kroppen din .

Det du kanskje bør tenke på er om du skal prøve en litt mykere tilvenning? Ikke kutte ut alt på en gang så du ikke går lei? Hvis kroppen din er vant til høykarbomat vil den selvfølgelig protestere! Hvis du feks kutter de "verste" karbohydratene som sukker, mel osv, kan du ta deg en frukt og et glass pepsimax i en overgangsfase. Og så kommer det selvfølgelig an på hvorfor du har lagt om, skal du ned mange kilo, er det for å føle deg bedre, osv.

Lykke til, og bare spør