Sv: Hvem deltar på Oslo Maraton, halvmaraton, 10 km 22. sept?
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Da har man mulighet til å bevise at lavkarbo/ketogent er tingen for langdistanseutøvere. Bare å spurte fra alle andre som drikker sukker osv mens du drikker tja, vann? Eller kokosolje?
Nå trenger vi ikke bare prate om hva som er best, men heller holde kjeft og vise hva som er best. Burde ikke koste så mange kalorier det 
Mange som stiller forresten?
Jeg skal være støtteapparat for kona som skal løpe 10km. Hun lever ketogent siste året og skal kun drikke vann underveis tilsatt Ringer Acetat. Å ete mat funker dårlig når man løper og gisper etter luft, men hver sin lyst det der. Noen klarer sikkert ete en fullverdig middag mens pulsen dundrer i grenselandet for rød intensitetssone, hverken jeg eller kona klarer det dessverre. Så evt næring må inntas som drikke. Nå går det ikke spess fort med henne ift hva hun løp tidligere (høykarbo kjøret), men jeg har sagt hun bør klare 10 km/t i snittfart fordi da runder hun 10km på 60 minutter, noe som bør være oppnåelig.
Hvorfor i hule løper ikke Hypah selv, spør du? Jau, han er skadet fremdeles og har ikke spess lyst til å forverre den noe mer, så jeg blir enda verre
Trenger man drikke eller spise noe for 10 km???
Jeg løper jo ofte 10 km på tredemølla uten at jeg trenger spise noe?? Og ei heller drikke noe???
Kjære vene, da vi vandret i Irland i sommer gikk vi opptil 20 km uten både mat og drikke og vi gikk fort!!!