Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-06, 23:32   #1
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 55
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Savner du knekkebrød.

I mellomjula bakte jeg Prinsessebrød (PrincessMe sitt brød). Delte det ene i tynne skiver, la de utover langpanna, ovnen på varmluft, 75 grader, døra på gløtt, ca 5 timer. Ble sprø og fine skiver. Og de holder seg, jeg spiser av de ennå. Mine ligger i en lufttett kakeboks. Eneste aber er at de virker litt skjøre, så jeg har ikke tatt de med i matpakka ennå.
Sist jeg bakte tilsatte jeg også 1 ss hver av salt, ingefær, kanel og malt nellik pr 3 brød (baker alltid 3 i slengen). Ville ha litt "julesmak" av brødet. Syntes det ble godt som variasjon.

Selve brødet:

4 egg
2 dl creme fraiche
1/2 dl rapsolje
1-2 ss bakepulver
4ss linfrø
60 gram hvetekli
40 gram soyaflak
40 gram fibrex

180C, nederst ca 55 min