Sv: Noen spørsmål om ketolyse
Opprinnelig lagt inn av smoothieboy, her.
Kan man, i teorien, innta 20-50g med rent sukker per dag uten at dette påvirker ketolysen? Selvsagt under forutsetning om at man ikke inntar karbohydrater fra andre kilder.
Et det tilfellet at man faller ut av ketolysen om man inntar ett eneste karborikt måltid, og at man må gjennom en to ukers induksjon igjen for å komme tilbake til der man var? Hvor går eventuelt grensen for hvor man faller ut av ketolysen? Hvor mange gram må til?
Ganske detaljerte spørsmål, men kanskje noen av de mer erfarne medlemmene kan svare 
Ja, du kan innta karboene dine fra hva du vil. Men hvis alt kommer fra sukker blir får du ustabilt blodsukker og du kommer aldri over din trang til å spise mer sukker og drit.
Jeg "forsket" en del på det der om å dette ut av ketose med min egen kropp når jeg var ferdig slanket, det inntrykket jeg fikk var at hvis utskeielsen var over en kort periode, f.eks ett måltid bestående av 200 karbo så var det en 50/50 sjanse for å dette ut av ketose. Men hvis jeg f.eks skeia ut med samme antall karbohydrater over flere timer så datt jeg så og si alltid ut.
Opplevde også som mange andre at hvis jeg spiste masse karbo og hadde en knallhard treningsøkt rett etterpå så var sjansen mye mindre for at det var gjort noen skade.
Desverre er det ikke alle som så lett kommer seg inn i ketose igjen hvis de faller ut, derfor er det vel generelt ikke anbefalt å dette ut mens du er på kur.
Eneste måten å finne ut dette på er jo å teste selv slik jeg gjorde, for alle kropper reagerer forskjellig avhengig av din metabolske forbrenning og aktivitet. Og forsåvidt størrelse. Jeg anbefaler å holde deg til reglene i boken så godt det lar seg gjøre da, det funker jævlig bra hvis man gjør det. 
|