Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-06, 14:08   #14
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 49
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Det er lørdag og jeg har lyst på noe snacks...

[quote=Torkil]

Opprinnelig lagt inn av Pianoman

Er på introduksjonsdiett. Må jeg kvele lysten? - eller finnes det noe snacks-aktig jeg kan kose meg med til TV-kvelden?

Hei
Her skal du få verdens beste snacks, passer bra på ketolysekuren på en lørdag kveld med et glass vin eller en lavkarboøl. Den kan sikkert brukes på Atkins også men da uten øl eller vin.

Skru på grillen på ovnen

På en langpanne med bakepapir legges Synnøve Finden LETTost* i skiver kutter i fire deler. Fyll bretter- dette blir populært.
Krydres med Oregano. eller annet passende krydder.
Stekes på nestøverste rille under oppsyn !!!!!!!!!
Nåe chipsen er lysbrun tas den ut og legges på grillrist og kjøler av.

Er du flink får du chips som har konsistens som potetgull og som smaker ostepops.
Steker du ett minutt for mye smaker det svidd ost, ett minutt for lite blir de myke - kke så verst, men de er best når de er sprø.

Du får litt info. Når ostebitene ikke mlenger bobler og blir lysebrune må de ut. Dette lærer du fort. De metter godt også.
* lettost blir sprø, fet ost kan ikke bli det men blir myk, da den steker i sitt eget fett.
Vennlig Hilsen
Torkil

Mmmmmmm! Disse laget jeg nå - hadde ekstra lett ost fra Synnøve i kjøleskapet - gikk 7 min fra jeg leste oppskriften til de var ferdige! Laget av fire skiver, oppskåret i 9 biter hver, en skive med oregano, en med paprika, en med salt og pepper og en med løksalt.
Oregano: god, pizzaaktig på smak.
Løksalt: litt tam, men ok
Paprika: smakte ikke paprika i det hele tatt, litt skuffende
salt og pepper: kjempegod, nam!

Jeg skal lage flere senere, etterat jeg har vært på butikken og sikret meg "vanlig" lett synnøve-ost. Så skal jeg lage med tacokrydder på og dip av hjemmelagt salsa. NAMMENAM!

"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat