Sv: Noen spørsmål om ketolyse
Opprinnelig lagt inn av smoothieboy, her.
Kan man, i teorien, innta 20-50g med rent sukker per dag uten at dette påvirker ketolysen? Selvsagt under forutsetning om at man ikke inntar karbohydrater fra andre kilder.
Et det tilfellet at man faller ut av ketolysen om man inntar ett eneste karborikt måltid, og at man må gjennom en to ukers induksjon igjen for å komme tilbake til der man var? Hvor går eventuelt grensen for hvor man faller ut av ketolysen? Hvor mange gram må til?
Ganske detaljerte spørsmål, men kanskje noen av de mer erfarne medlemmene kan svare 
Det første jeg tenkte var "hvorfor vil du spise så mye sukker?" bare fordi jeg kan tenke meg at det er bedre å spise noe med næring. Altså bringebær f.eks. er naturlig søte for meg nå, trenger liksom ikke noe sukrin eller stevia på. Det er nok fordi jeg ikke har rørt sukker på halvannen år. Så om du lurer på å kose deg med godt eller annet med høy karbo innhold vil jeg nok anbefale som de andre, å avvend deg fra sukker.
Men om du lurer på det som rent nysgjerrighet? Grensen for å dette ut av ketose varierer. Noen tåler mer noen mindre. Så å finne ut av det så får du prøve deg fram. Jeg tålte ikke mer enn 20 den første tiden men kan nå spise mot 50.
Og å lese boka er ingen dum ide. 
|