Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?
Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin
Synes bare Torkil er litt vel rask med å avfeie dette som tull. Jeg leste første gang om korallsand i "Mat og helse", et blad der Dag Viljen Polesinsky er fagredaktør. Har så mye respekt for den mannen at jeg har vondt for å tro at de ville la seg lure så til de grader rundt av useriøse aktører. De har også omtalt Sangovin, forresten. Og bare for å berolige Torkil: Korallsanden tas opp fra havbunnen, der den drysser ned når korallene forvitrer. Så de skader ikke korallrevene, som selvsagt er fredet.
Joda... men jeg hadde nok satset på et aktivt filter hjemme, om jeg skulle ha valgt... da er man ihvertfall sikret at kloratomer og andre skadelige stoffer fjernes på en sikker måte... koster noe mere, men gir slik jeg ser det en bedre sikkerhet for at vannet ikke lenger er skadelig å drikke... i så måte er det ikke nok bare å ha en "tepose" i en mugge med vann... det må nok noe mere til, om man vil være på den sikre siden. Det er nå ihvertfall min mening.
Vi hadde problemer med overslag av kloakk i vårt drikkevann... og da kan jeg love deg at en liten"tepose" ikke ville ha vært nok... fikk derfor installert et aktivt vannfilter, og prøver viste at vannet var mer enn godkjent ihht krav om drikkevannskvaliteten...
Nå fikk vi heldigvis helt nye rør som ble lagt fra selve vannverket og frem til en cicterne ved huset vårt... så fra å ha byens værste vann... så har vi nå byens beste vann...
|