Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-12, 20:30   #8
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg bytte ut vanlig melk med soyamelk i bakevarer osv?

Hva med smoothie? Kokosmelk (velg så fet som mulig), egg (nei, det blir ikke kvalmt), bær og søtning... Eventuelt litt kanel eller kardemomme. Blir godt! Har både fett og proteiner.

Du kan bruke kokosmelk i stedet for melk mange steder. Eller du kan bruke rismelk. Rismelken er veldig søt og egner seg mest til bakverk hvor du kan knipe inn på annen søtning. Den er også full av karbohydrater og lite annet - så jeg synes vel kokosmelk er et bedre alternativ.

Ellers vet jeg det går an å lage fiskekaker "jevnet" med egg, salt og potetmel - eventuelt fiberhusk. Se også om du kan finne kyllingkjøttdeig (bare kvernet og ikke spedd). Av dette bør du kunne få til noe som går ned. Schär har naturlig glutenfri pastaprodukter - på bokhvete (ikke i slekt med hvete eller andre kornvarer). Denne kan du nok finne på større menybutikker eller kanskje helsekost - jeg har sett i sverige. Igjen stort sett bare karbohydrater, og kanskje ikke så interessant uten smør? Prøv eventuelt med litt baconfett over.