Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-12, 10:56   #25
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg spise på flyet?

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg synes det er greit å ha en proteinbar i veska, sånn i tilfelle rottefelle.
Men det ofte ikke lov med medbragt på fly.

Jeg har sett på ved bestilling av flyturer og flymat at de oppfordrer folk til å ikke ta med egen mat pga av hygienene, men aldri at det ikke er direkte tillatt. Tror vel heller det har med det faktum at de vil selge mest mulig selv enn noe annet. Jeg har opplevd en gang at jeg ble tilsnakket pga av maten jeg hadde med og hygiene var nok en gang unnskyldningen. Jeg svarte da at jeg kan ikke sitte å spise min mat, men kjerringa i nabosetet kunne skifte bleie på poden mens jeg spiste, det var liksom mer hygienisk? Ble helt stilt og har siden aldri opplevd noe ang medbrakt og jeg reiser mye på ulike selskap i hele verden.

Si bare at du har allergier om det blir spørsmål.

Som jeg har nevnt tidligere har jeg alltid fått omelett med diverse grønnsaker, proteinbarer, påsmurte skiver/lefser, frukt og nøtter gjennom sikkerthetskontrollen uten problem. Noen skiver,en leverposteiboks og tubeost derimot bød på problemer, det samme gjelder alt i flytende og smørbar form som er over 100ml og ikke går i en pose a 1 liter.

Det skal også mye til for at maten skal bli dårlig i løpet av en så kort periode, selv om det er omelett, ost, skinke m.m. Det er bare i dagens samfunn vi er så overhysteriske for slike ting.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat