Sv: Hva gjør jeg galt ?
Opprinnelig lagt inn av Aries55, her.
Dietta: Har sjekket vinmonopolets sider og informasjonen om en del viners innhold. Jeg finner ikke begrepet "restsukker", men hvis du mener den sukkermengden som er oppgitt, er den 2,00 g/l i den vinen jeg stort sett drikker fast, og sammenlignet med en del andre ligger den jo blant de lavere. Har jeg oppfattet deg riktig ?
2.00 g/l er bra det
Men - det kan alikevel være med på å stoppe nedgangen. Jeg ville absolutt kjørt en periode uten vin får å se hva slags effekt det har, om noen, på vektnedgangen din. Hvis du fortsatt stagnerer, vet du at det ikke er vinen. Hvis du begynner å gå nedover, har du løst et problem, men må være uten vin da 
Det er ikke dermed sagt at du ikke kan nyte et glass eller to ved spesielle anledninger, men det ville værr dumt å drikke vin hver helg.
Jeg ville tro at motivasjonen til å gå ned i vekt er såpass stort at du greier deg uten i en "prøveperiode". Det blir litt som med andre ting man ikke spiser på lavkarbo. Vi holder oss unna så lenge vi ønsker nedgang, men vet at når målet er nådd, kan vi unne oss det en gang i blandt. Når du er nede i ønsket vekt, ville jeg ikke tro at vin i helgene vil gjøre at du legger på deg igjen så fremt du ikke hiver innpå mye annet rart i tillegg