Sv: Høst-/vinterutfordringen 2012
Opprinnelig lagt inn av Atilla, her.
Hei alle sammen Jeg er helt ny i gamet, og lurer jo veldig fælt..Litt usikker på hvordan dette forumet fungerer også. Begynte på LCHF i dag, og skjønt at man skal ligge på under 15 karb om dagen. Litt usikker på dette enda, men benytter LCHF bloggen for oppskrifter. Bakt brød derfra, vafler, og middag. Kylling med kantareller i fløtesaus. Lurer på om det er litt for god mat? uavnt å spise fett. Er det noe begrensning på fett mengde? er det noen bommerter man ofe gjør i starten? og hvor lang tid har dere brukt på å komme i Ketose? jeg har desverre blitt en stor madam, og ønsker ikke å være det. Lagt på meg 15kg siste halve året grunnet livsendring med samboer og flytting...Trøstespist litt ja.
Noen som har noen tips? veier ca 122 i dag..Vil gjerne ned myyye..men skal i ny jobb, og praksis nå, så er redd for ketosebivirkninger og.
Noen som kan holde meg litt i hånda her?
På forhånd tusen takk!!
Hei Atilla! Jeg kan prøve å svare på noen av spørsmålene dine, men det er nok andre her med mer kunnskap enn meg. De hiver seg vel på og svarer/korrigerer . Selv så teller jeg ikke karbohydrater, men gjorde det en periode tidligere, så jeg har en viss formening om hvor mange kh det er i div. Og det er jo litt lurt. Og så leser jeg innholdsdeklarasjoner da selvsagt. Kylling og kantareller i fløtesaus høres da perfekt ut det. Noen må telle kalorier i tillegg til kh, men de fleste må bare passe på karbohydratene. Jeg mener å ha hørt at det er en grenseverdi for ant karbohydrater man får i seg før man må redusere på fettet. Husker ikke dette tallet nøyaktig, men det var i hvert fall over 50. Selv så ligger jeg nok litt høyere i kh enn deg, anslagsvis ml 20 og 30 pr dag. (Når jeg ikke sprekker.. jmf det jeg skrev over.. ) Det er lurt å få en del av karbohydratene fra grønnsaker. Selv så kjenner jeg det litt på kroppen ifm oppstart i ketose. Slapp, tung. Men så går det seg til. Tror likevel at vi kan ha hele skalaen for div reaksjoner. Fra å føle seg topp, til å bli meget uvel, slapp og tung. Tror kanskje at mange får en litt neg reaksjon første dagene, hodepine er vanlig, før ting normaliserer seg, eller bedrer seg. Det siste her er bare det jeg har fått inntrykk av, av å lese her inne, ikke noe jeg har holdbare beviser for. Ønsker deg i hvert fall lykke til! 

|