Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-12, 12:11   #11
Alina
Juniormedlem
 
Alina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: i en by
Innlegg: 13
Alina er ny på veien

Sv: Ned i vekt igjen.

Opprinnelig lagt inn av Cheyla, her.

Hei du jeg oppfattet ikke innlegget ditt som sytete i det hele tatt, men at du ønsket litt generelle tips og råd til hvordan komme på rett spor igjen. Tror de fleste sklir litt ut i perioder (vet ihvertfall at jeg gjør det), så da gjelder det å ta tak før det har gått for langt! Akkurat som du gjør nå

Nå skriver du ikke så mye om spesifikt hvilken lavkarbokosthold du følger, men det finnes jo noen som tillater litt frukt. Om frukt er viktig for deg er jo det noe å vurdere. Selv er jeg ikke glad i frukt, men spiser mye bær. Men skeier ut med litt vin av og til. Gjelder vel kanskje å velge sine synder

Det som hjelper meg når jeg ikke har vært så flink en periode er:
- planlegging. Har en tilnærmet fast meny, og følger denne til jeg har gått ned de ønskede "tilleggskiloene" som har lurt seg på
- diett.no, bruker nettsiden aktivt og skriver inn alt jeg spiser et par dager/uker for å få full oversikt over hva jeg egentlig får i meg
- setter meg et mål
- unner meg litt rødvin i helgene (min utvalgte "synd")
- kjøper meg en bukse som er litt trang (kanskje litt teit, men pleier hjelpe på motivasjonen for min del
- trening selvfølgelig

Lykke til


Imse og Cheyla.
Takk for gode råd.
Når jeg skrev innlegget mitt var det rett og slett ikke ment som noe syting , men hjertesukk for at jeg før har vært så flink og nå skeiet sånn ut.
Jeg skrev også at jeg ikke pleier å spise poteter men at jeg den dagen hadde spist det, noe jeg sjelden gjør."hypah fikk meg til å føle meg dum, og var rett å slett ikke fristende å fortelle mer om meg selv .Ikke særlig artig å skrive innlegg når en får sånne svar. Men det er sikkert mange med meg som ryker av og til, når man er glad i mat så skjer jo det. Men skal nok klare det , bare jeg kommer på riktig spor igjen..

Alina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat