Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-12, 01:08   #52
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Kaster ut en liten ball her for å få noen innspill... Vi i Lavkarbohuset har lekt med tanken på å starte en kombinert restaurant og butikk i Oslo, fortrinnsvis på Løkka (førstevalg), Grønland (andrevalg) eller i sentrum. Vil gjerne ha noen innspill på hva som MÅ på menyen, hva som BØR på menyen og hva som KAN på menyen. Dessuten vil vi gjerne ha noen innspill på priser osv, f. eks. på hva en middag bestående av kyllingfileet, blomkålpuree og brokkoli bør koste. Svar gjerne her i tråden, eller send meg en PM.

Stort sett føler jeg det ikke problematisk å spise lavkarbo på reastaurant. Kjøtt/fisk/fugl med grønnsaker minus poteter får jeg de fleste steder. Har aldri hatt problemer med å bytte ut potetene med mer grønnsaker.
Forrett er nesten heller aldri noe problem. Det finnes stort sett et alternativ som passer for lavkarbo. Dessert derimot, er vanskelig. Jeg er ikke noen osteelsker, så ostefat som er det eneste jeg har funnet (med unntak av jordbær og fløte) er ikke noe for meg.
Samme med lunchmeny. Omelett er bankers, eller salat i en eller annen form.
Det jeg ville ønske meg var varianter av det vi kan lage oss hjemme, men som er vanskelig å finne ute. Mange lavkarbere spiser lavkarbo pasta eller pizza fx, og det er umulig å oppdrive. Gode sauser uten mel er også bra. Og selvfølgelig mulighet til dessert av ymse slag.

Siden dere ønsker å kombinere butikk og spisested, vil det kanskje bli mer en kafe enn en restaurant ? Da blir muligens menyen mer rettet mot lunch og lette retter enn full 3-retters middag ?
Spennende konsept da - blir moro å høre om det blir realisert

Edit: Gode, smakfulle og kraftige supper med lavkarbo rundstykke til varmer godt på høsten og vinteren.

Sist redigert av Dietta : 22-09-12 kl 01:16.
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat