Går opp i vekt på LCHF ...
Hei!
Jeg er ny bruker her, men har lest forumet i halvannet år. Er litt frustret og siden jeg ikke klarer å finne svaret selv prøver jeg meg her inne i håp om at noen kan veillede..
Jeg startet opp med LCHF pga mageproblemer og merket stor bedring etter kostholdsendringen. Så lenge jeg spiser lite karber holder jeg meg arbeidsfør og relativt frisk. Spiser meg mett til hvert måltid, 3 hovedmåltider og 1 mellommåltid, og syns ikke selv jeg spiser altfor mye ifht hva jeg må ha for å holde oppe energinivået i løpet av dagen.
Problemet er at jeg etter omleggingen har gått opp 3-4 kg og de sitter som bom fast på meg så lenge jeg spiser meg mett til måltidene. Jeg trenger ikke veie mer enn 56-57 kg (er spinkelt bygd og 165 høy) og er nå oppe i ca 61 kg.. Dessverre må jeg sulte meg hvis jeg skal klare å gå ned i vekt og da tappes jo energien slik at jeg blir slapp og orker ikke trene. Jeg prøver innimellom med proteinpulver og kjeks og nøtter, men det er jo alt sånn ekstra som som legger seg på magen.
Er det noen som har erfart det samme som meg og som har noen råd til hva jeg skal gjøre for å klare å gå ned i vekt og bli fast i figuren igjen, uten å sulte meg? Er det mulig at jeg får i meg for mye fett til måltidene sånn at inntak kalorier blir altfor mye ifht mosjonen jeg driver pr dag?
God helg til dere!! )
|