Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-12, 21:56   #11
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Jeg trenger hjelp!- Tips til mat helt UTEN melk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Soya er soya.... bør ikke brukes større mengder uten at det er gjæret... og det er det svært lite soya som er.

Men om han bare liker "ferdigmat" så hva med å f.eks lage kyllingkjøttboller og sånt selv? De er milde på smak og dersom han får hjelpe til blir det kanskje mer spennende å spise også? Selv om det ikke smaker som kjøpt?

Skal jeg være ærlig så tror jeg at selv om det nok virker vanskelig nå så er det nok på lang sikt lettere å lære han å like mat enn å lage "feridgmat"...

Ja på lang sikt er jo det målet uansett. Han spiser alt for lite variert og han spiser altfor lite proteiner - særlig rene.
Men akkuratt nå er det liksom litt akutt iom at han SKAL være melkefri pga utredningen. Etterhvert som vi finner ut av det og får litt trening, går det seg sikkert til
I morgen skal jeg lage lapskaus fra bunnen av og neste helg tenkte jeg å lage lammefrikassé (håper han liker det, for jeg tror ikke han har smakt det før.

Jeg fant ikke så mye mer spennende på Obs forresten, men de hadde da rismelk med vaniljesmak og havrevaniljesaus (til gele i morgen). I tillegg var jeg på helsekost og kjøpte rismelk med sjokoladesmak og litt av denne soyaosten, så får vi se.

Vi håper han kan fortsette å spise ost i allefall... etter utredningen mener jeg. Det gjør alt myyyye lettere

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat