Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-12, 14:33   #16
Bonjævel
Medlem

Medlem siden: Sep 2012
Bonjævel er ny på veien

Sv: Går opp i vekt på LCHF.. :o/

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bare et par kommentarer: det er mye karber både i melk og særlig i crabstiks!
Bruk fløte i omeletten og andre steder det passer og spis heller ordentlig fiske som pålegg enn crabstiksen!

Er du sikker på at maten du spsier er lavkarbo? Dersom karbonadene og gratengen er ferdiglaget feks, inneholder de som regel mye karber!

Hei igjen!

Karbonader og fiskegratengen (jeg kaller det grateng, men det er vel egentlig ikke det) er lavkarbo ja, for det lager jeg selv fra bunnen og har ingenting som er mer enn 10 g karber pr 100 g. Fisken er 0 g, grønnsakene er jo så og si null gram, osten er 0 gram.. "Kjøttvarene er helst rene varer med fint lite karber pr 100 g, så helt innenfor grensene. Forresten har ferdigkarbonader rundt 2 g karber, men de får jeg vondt i magen av og kan ikke spise de.

Fløte er langt mindre karber i enn melk, så jeg burde bruke det eller vann.. er bare så sjeldent jeg har fløte i skapet for jeg får aldri brukt den opp..

Crab sticks spiser jeg kanskje 1 gang hverannen mnd. så langt i fra det som er hyppigst på min mat og ikke det jeg legger på meg av. De aller fleste påleggssortene mine er under 10 g karber, så det burde i utg.pkt gå greit.

Takk for tips!

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat