Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-12, 20:10   #23
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Går opp i vekt på LCHF.. :o/

Opprinnelig lagt inn av Bonjævel, her.

Jøss, jeg har dessverre aldri hørt om karbonader med 7-8 karber, men nå vet jeg altså at det finnes.

Jeg er vel nedimot den strenge linje på lavkarbo, men ikke fanatisk. Jeg trenger energi og det går ikke særlig bra med under 20 g karbo for dag, for meg. Ikke har jeg ønske om å gå i ketose heller, så det er ikke noe mål å være under 20 g. Har hørt at 30-50 gram burde passe meg med mitt aktivitetsnivå, men selvfølgelig... alt er jo relativt og endrer seg litt fra uke til uke.

det finnes karbonader med opptil 11 gr karbo faktisk de billige merkene (og selv gilde) bruker jo endel stivelse for å holde dem samlet, desverre

Når det gjelder energi så er det jo ikke karbo du skal ha energi ifra det er jo det som er kluen med lavkarbo at kroppen går på fet som energien og da spiller det ingen rolle hvor lite karbo du har for energibehovet dekkes av fet så det er vitkig å ha nok fet i maten Da har man energi i massevis! Ellers når jeg leser gjennom det du skriver så tenker jeg at for å kutte ned på noe så bør du heller kutte ned på brød/knekkebrød til kanskje en gang om dagen, ikke mer. Heller spise mer fet/kjøt/grønnsaker.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat