Sv: Dilemma; lavkarbo eller kaloritelling - råd utbes
Lavkarbo så klart! Jeg tenker jo egentlig at lavkarbo er levemåte, ikke bare slankekur.
Når jeg leser dine plusser og minuser på lavkarbo så tenker jeg at du MÅ bare lære deg å få i deg nok fet så går alt så mye bedre Du får mye mer energi og treninnge MÅ/SKAL ikke gå treigt med lavkarbo. Når mange klarer å ta gullmedaljer på lavkarbokost så hvorfor skal det være problem for oss, vanlige dødelige, hehe. Kluen er jo selvsagt MER fet. For det er den kroppen bruker som energien, ikke karboene. Og har du problemer å få nok fet til maten er det jo bare å innføre en god kosttilskudd hver dag: en-to ss koksolje f.eks. eller ev. olivenolje ol. Får i deg nok fet og masse gode stoffer i tillegg. Da slipper du både hodepinne og treighet ved trening.
Kroppen din har det mye bedre av å ha nok energi og nok råstoff å bygge sellene av som den får på lavkarbo. Når man bare teller kallorier får man jo ikke nok fet inn og det er jo ikke bre for kroppen: celemembraner består av fet, hjernen våres består av fetseller, mange hormoner og vitaminer er fetbaserte og fetløsselige og det sier jo seg selv at mangel fett gjør at mange av de viktigste processene i kroppen går på halvtolv