Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-12, 10:00   #10
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Påan igjen. Kickstart??

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

For meg var denne kuren det jeg trengte for å komme igang, og ikke minst det som gjorde at jeg landet på lavkarbo i ettertid. Du kommer i ketose grunnet underskudd på kalorier. Totaltallet her ligger på 800 kalorier i døgnet. Og ifølge leger jeg har spurt er det ingen forskjell på ketose grunnet lavkalori eller lavkarbo, selv om enkelte her inne synes å mene at det er en forskjell. Jeg har som sagt hatt suksess med denne kuren, men det er helt og holdent opp til hver enkelt hva hun eller han vil prøve, så jeg vil ikke anbefale det ukritisk, det er viktig at man setter seg godt inn hva kuren går ut på, og det krever stor selvdisiplin og viljestyrke.

Ahhh ok, var egentlig bare det med ketosen jeg lurte på.

Selv har jeg brent meg på slike pulverkurer for de inneholder en del sukker/Fruktose (samt masse annet uhumskheter) og jeg er insulinresistent og må passe nøye på hvor alle kh kommer fra. Sier seg selv at et så lite kaloriinntak mest sannsynlig vil gi en rask nedgang, selv sverger jeg heller til fettfaste som kickstart (eller evt en oppkarbing).

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat