Opprinnelig lagt inn av *lilje*
Skikkelig fersking lurer på om jeg har spist riktig i dag.
Enig med Guro - mangler proteiner her.... Jeg spør ofte meg selv før hvert måltid; Har jeg nok proteiner på asjetten min nå? ...hvis ikke fyller jeg på med mer..... Proteiner skal være tilstede i alle måltider!
Frokost:
Havregryn (ca 1 dl) med skummet melk
Kiwi
5-6 valnøtter.
Frokosten din er grei i utgangspunktet, men jeg ville ha gjort som Guro skriver i journalen sin; å bruke cottage cheese i havregrøten! Det smaker veldig godt og gir deg proteiner i måltidet.
Mellom 1:
Yoplati
1 gulrot
9 mandler.
Helt greit mellommåltid syns jeg!
Middag:
wok av paprika, babymais, kyllingfilet, løk, soyasaus, chilisaus, bambusskudd.
Middagen ser i utgangspunktet grei ut, men mengden kyllingfilet er jo viktig her da.... ca. 23-25 gram protein pr. 100 gram kyllingfilet, så du bør nok ha ca. 150 gram kylling til middag. Ville ha brukt brokkoli i tillegg til grønnsakene, for den inneholder så mye god smak og vitaminer. Gjerne også blomkål. Vet ikke noe om karbo-innhold i bambusskudd og babymais jeg akkurat nå......
Mellom 2:
Yoplati (igjen ja.. hadde det litt travelt i dag.. he he)
kålrabi
9 mandler
1 kopp fruktte med suketter (kan jeg spise suketter forresten??).
kan spise suketter? Det kommer an på hvem du spør... Jeg hadde prøvd å trappe ned - og helst vent meg av med vanen å søte teen.... Og så hadde jeg holdt meg til kun en Yoplait om dagen - men det er min mening da....
Kvelds:
2 lindberg brødskiver (ferdigkjøpt brød)
grønn salat
omelett av 3 egg
1 glass skummet melk.
Bruker du olje på salaten din? Det bør du! Hva slags salat er det? Bare issalat eller? Varier gjerne og bruk masse forskjellig sammen - deilig og næringsrikt. Kutt opp en halv avokado og ha i - det er også kjempedeilig. Og masse sunt fett. Personlig hadde jeg nok redusert til 1 skive brød....
fra Fedonisten