Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-04, 13:41   #4
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av *lilje*

Skikkelig fersking lurer på om jeg har spist riktig i dag.

Enig med Guro - mangler proteiner her.... Jeg spør ofte meg selv før hvert måltid; Har jeg nok proteiner på asjetten min nå? ...hvis ikke fyller jeg på med mer..... Proteiner skal være tilstede i alle måltider!

Frokost:
Havregryn (ca 1 dl) med skummet melk
Kiwi
5-6 valnøtter.

Frokosten din er grei i utgangspunktet, men jeg ville ha gjort som Guro skriver i journalen sin; å bruke cottage cheese i havregrøten! Det smaker veldig godt og gir deg proteiner i måltidet.

Mellom 1:
Yoplati
1 gulrot
9 mandler.

Helt greit mellommåltid syns jeg!

Middag:
wok av paprika, babymais, kyllingfilet, løk, soyasaus, chilisaus, bambusskudd.

Middagen ser i utgangspunktet grei ut, men mengden kyllingfilet er jo viktig her da.... ca. 23-25 gram protein pr. 100 gram kyllingfilet, så du bør nok ha ca. 150 gram kylling til middag. Ville ha brukt brokkoli i tillegg til grønnsakene, for den inneholder så mye god smak og vitaminer. Gjerne også blomkål. Vet ikke noe om karbo-innhold i bambusskudd og babymais jeg akkurat nå......

Mellom 2:
Yoplati (igjen ja.. hadde det litt travelt i dag.. he he)
kålrabi
9 mandler
1 kopp fruktte med suketter (kan jeg spise suketter forresten??).

kan spise suketter? Det kommer an på hvem du spør... Jeg hadde prøvd å trappe ned - og helst vent meg av med vanen å søte teen.... Og så hadde jeg holdt meg til kun en Yoplait om dagen - men det er min mening da....

Kvelds:
2 lindberg brødskiver (ferdigkjøpt brød)
grønn salat
omelett av 3 egg
1 glass skummet melk.

Bruker du olje på salaten din? Det bør du! Hva slags salat er det? Bare issalat eller? Varier gjerne og bruk masse forskjellig sammen - deilig og næringsrikt. Kutt opp en halv avokado og ha i - det er også kjempedeilig. Og masse sunt fett. Personlig hadde jeg nok redusert til 1 skive brød....

fra Fedonisten

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat