Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-12, 22:55   #89
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Imse, hvis du la på deg 60-70 kilo på 1600 kcal om dagen med en aktiv livsstil, slo du ikke alarm? Slo ikke de runt deg alarm? Lenge før det gikk så langt? Hvis jeg gikk så drastisk opp i vekt på det inntaket og med det aktivitetsnivået ville jeg forlangt alt av utredninger, og ikke gitt meg før jeg fikk det, for jeg ville vært livredd for noe langt mer enn bare overvekt- en kropp som legger på seg slik med et slikt inntak/forbruk er det jo noe virkelig, virkelig galt med!

Men kjære vene, tror du virkelig ikke vi som har det som Imse med vektoppgang og aktivitet/kalorier har blitt utredet i hue og ræva? Og konklusjonen? Jo vi spiste i smug, eller visste ikke hva vi spiste, rett og slett løy eller var på andre måter mentalt tilbakestående i forhold til matinntak. Fra Statens synspunkt.
For egen del brukte de 15 år på å konstatere PCOS med kraftig insulinresistens. Da de begynte fantes ikke diagnosen engang. Så heldigvis går verden fremover. Desverre sitter noen, som f.eks Jaqesson og overraskende mange her inne fortsatt på gjerdet sammen med de fra 20 år tilbake.
Og når det er sagt, for meg er kalorier, nøkkelhul, fett eller kolera likegyldig så lenge jeg har stresshormoner i omløp i kroppen. Være seg fra betennelser forårsaket av karbo eller fra lite søvn osv. På jåbekk har skrevet om det her inne, om cellesult og kroppens signalsystemer. Let det opp.