Sv: Billig og lettvindt mannelunch?
Jeg skjønner det, men jeg ser også at føringene blir så mange og så rigide at det er vanskelig å gi noen praktisk hjelp uten at vedkommende er villig til å fire på noe av ønskene.
For å si det sånn - dersom man gjennom å ta med seg noen kalde karbonader på jobb kan unngå kebaben på vei hjem så har man billigere mat, men man kan ikke oppfylle ønskene om
- ikke kald middagsmat
- spises med fingrene (kommer an på preferansene, seff - jeg spiser gjerne kald karbonade med fingrene, men folk flest gjør det ikke)
- ikke skille seg ut
Jeg ville gitt mannen boka "Wheat belly" - og derigjennom gitt en teori på hvorfor mer brød for veldig mange bare gir økt apetitt... ikke mer metthetsfølelse.
Uansett kan man ikke endre folk som ikke er motiverte for endring - og jeg oppfatter de rigide rammene som en beskjed om at status Q er å foretrekke? Dessverre har jeg ingenting å bidra med innenfor gitte rammer.