Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-12, 10:19   #7
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvindt mannelunch?

Jeg skjønner det, men jeg ser også at føringene blir så mange og så rigide at det er vanskelig å gi noen praktisk hjelp uten at vedkommende er villig til å fire på noe av ønskene.
For å si det sånn - dersom man gjennom å ta med seg noen kalde karbonader på jobb kan unngå kebaben på vei hjem så har man billigere mat, men man kan ikke oppfylle ønskene om
- ikke kald middagsmat
- spises med fingrene (kommer an på preferansene, seff - jeg spiser gjerne kald karbonade med fingrene, men folk flest gjør det ikke)
- ikke skille seg ut

Jeg ville gitt mannen boka "Wheat belly" - og derigjennom gitt en teori på hvorfor mer brød for veldig mange bare gir økt apetitt... ikke mer metthetsfølelse.

Uansett kan man ikke endre folk som ikke er motiverte for endring - og jeg oppfatter de rigide rammene som en beskjed om at status Q er å foretrekke? Dessverre har jeg ingenting å bidra med innenfor gitte rammer.