Sv: Er vi mange som er av og på?
Jeg legger ikke lista så høyt for meg selv og ser ikke på det faktum at jeg spiste litt fløtegratinert potet både i går og i forgårs som noen katastrofe eller "frafall". Eple i salaten var det også. Jeg spiste ikke _bare riktig_/100% på den smale sti på GR heller. Er kostholdet mitt 80-90% innenfor det jeg har satt som mine rammer er jeg godt fornøyd og ser faktisk også gode resultater helsemessig. Skal jeg ned i vekt må jeg nok stramme til enda litt mer på ris og potet og glutenfri stivelsesholdig knekkebrød, men per i dag er jeg godt fornøyd. Og det jeg spiser er mye nærmere lavkarbo enn "normalt, norsk kosthold", så jeg kaller det liberal lavkarbo.
Samtidig så gjør lavkarbofokuset at jeg nok
- velger mørkere sjokolade når jeg spiser sjokolade
- har redusert bruken av frukt noe
- tenker meg om og ofte velger mer grønnsaker og mindre poteter/ris enn jeg ellers ville ha gjort
- reduserer/erstatter store mengder sukker i bakverket de gangene jeg baker og forsøker å "vri" oppskriftene gjennom å f.eks bruk gresskarmasse og kokosmel i stedet for stivelse