Sv: Er vi mange som er av og på?
Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.
Hm. Jeg er sånn ordentlig av og på. Når jeg er av, går jeg bananas i både mat og godterier. Det handler ikke om en potet til kjøttkakene, liksom.
Du legger ikke lista for det du kaller "riktig" kosthold for høyt da? Jeg aner ikke, men tenker som Nellie at det vi kaller oss er en kombinasjon av hva vi gjør og hva vi ønsker å gjøre (men ikke nødvendigvis alltid gjennomfører 100%)? For meg er det en rettesnor heller enn et "enten eller". Og for meg har den måten å tenke på hjulpe meg til å i større grad innse at om jeg spiser "for mye" av noe i dag eller "feil", så er det en ny dag i morgen hvor jeg igjen kan forsøk å gjøre bedre valg - kanskje ikke 100% perfeksjonisme, men om jeg var helt bortevekk i dag så kan iallfall i morgen bli bedre... Når de fleste røykere må "øve" før de klarer å slutte (les: prøve flere ganger) så må det da være greit at man også "øver" på et bedre kosthold?
Jeg kan bare si at jeg har blitt mye mer avslappet - og lykkes oftere - etter at jeg begynte å tenke som så at om jeg driter på draget en gang så er faktisk ikke det noen katastrofe så lenge jeg i all hovedsak beveger meg i rett retning. Jada - det tar lenger tid å nå dit, men hva så... Før ble det lettere sånn at dersom jeg tryna i sjokoladen så forble jeg der. Nå har jeg funnet en teknikk som for meg virker - iallfall for tiden *bank i bordet*.