Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-04, 18:33   #5
*lilje*
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Alder: 50
*lilje* er på en erverdig vei

Tusen takk for alle svarene. Kjempeflott å få hjelp av andre litt mer drevne her inne. Helt supert!!!

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Enig med Guro - mangler proteiner her.... Jeg spør ofte meg selv før hvert måltid; Har jeg nok proteiner på asjetten min nå? ...hvis ikke fyller jeg på med mer..... Proteiner skal være tilstede i alle måltider!

OK.. Må prøve å følge med det da ja

Frokosten din er grei i utgangspunktet, men jeg ville ha gjort som Guro skriver i journalen sin; å bruke cottage cheese i havregrøten! Det smaker veldig godt og gir deg proteiner i måltidet.

Hm.. liker ikke cottage chees jeg da, noe annet å anbefale?

Middagen ser i utgangspunktet grei ut, men mengden kyllingfilet er jo viktig her da.... ca. 23-25 gram protein pr. 100 gram kyllingfilet, så du bør nok ha ca. 150 gram kylling til middag.

Da spiste jeg nok for lite kylling ja.

kan spise suketter? Det kommer an på hvem du spør... Jeg hadde prøvd å trappe ned - og helst vent meg av med vanen å søte teen.... Og så hadde jeg holdt meg til kun en Yoplait om dagen - men det er min mening da....

Sukk... har liksom klamret meg til en kopp te med suketter når søthungerene har vært som verst

Bruker du olje på salaten din? Det bør du! Hva slags salat er det? Bare issalat eller? Varier gjerne og bruk masse forskjellig sammen - deilig og næringsrikt. Kutt opp en halv avokado og ha i - det er også kjempedeilig. Og masse sunt fett. Personlig hadde jeg nok redusert til 1 skive brød....

Tenkte kanskje det var mye med 1 skive...men jeg var såå sulten
Ja hadde fransk dressing på salaten.
Bruker å variere mellom mange typer salater så jeg ikke skal bli lei.
Skal prøve avokado. Har aldri smakt det før.

fra Fedonisten

*lilje* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat