Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-12, 11:59   #14
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, 7 mnd på platå

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Jøss, vet jeg er litt kontrær av meg men å gå i mot selveste Dr. Torkil Andersen..? Hvorfor skulle en ketogen diett være siste utvei? Jeg vet, jeg vet, det har blitt argumentert omtrent til det kjedsommelige både for og mot men ketose er i allefall en naturlig tilstand så hvorvidt en vil leve ketogent eller ikke får være opp til hvordan den enkelte trives.

Mine enkle tips er å kutte ut alt av korn- og soyaprodukter. Nå vet jeg ikke hva slags helseproblemer du sliter med, men korn gjør det i allefall ikke noe bedre. Kortversjonen: Det øker inflammasjon i kroppen, som er knyttet til bortimot alle sykdomstilstander folk plages med. I tillegg inneholder soya en masse stoffer som etterligner hormoner i kroppen, spesielt kvinnelige kjønnshormoner og forbrenningshormoner. Dette kan føre til lavere nivåer av begge som knappest er fordelaktig for noen som vil ha en sunn kropp og en vekt de er fornøyd med.

Anbefaler forøvrig http://paljabekk.blogspot.com/ Fantastisk mye god informasjon!

Hei
Så denne nå.
Ketogen er naturlig ved overvekt hos normalt friske personer. Noen tilstander krever omtanke. F.eks bruk av Litium. Det er effektiv ved manoi-depressive lidelser, men det er lite avstand mellom å ha nok litium i blodet og for mye, noe som kan gi nyresvikt. Derfor måles litium regelmessig i blodet når man bruker slik medisin.
Ved innledningen av ketosen oppstår det forbigående forskyvninger i saltbalansen, (derfor t.eks. magnesiumtilskudd for å unngå leggkramper) og litium er et salt, der ligger min bekymring. Hadde en av mine pasienter på litium startet på ketogen diett ville jeg målt litium i blodet ukentlig i de første 4 uker for å unngå ubehagelige overraskelser.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat