Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-12, 09:23   #1
Oakley
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Oakley er på en erverdig vei
Angry

Et demotiverende platå

Hei alle,

For ca 3 måneder siden bestemte jeg meg for å gå tilbake på lavkarbo etter et år og 2 uten å tenke for mye over hva jeg spiste. Jeg hadde est ut til ca 115 kg og dette er uakseptabelt. Så jeg byttet ut sjokoladen og chipsen med smør og egg.

Jeg raste godt ned i vekt de neste 2 månedene, fra rundt 112kg til 100, men så ble det bom stopp. Jeg vet at platået kommer, slik er det bare, men når vekta står bom stille i over en måned på 100.5, da blir jeg så demotivert at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det.

Det er ikke til å komme unna at 2 siffer på vekta er en motiverende faktor, men når jeg er så nærme så nærme i så mange uker så blir det heller demotivererende kleint enn et motiverende mål.

Jeg spiser lavkarbo stort sett hele uken. Ingen brus, ikke godteri bortsett fra på lørdager av og til. Det går mye i egg, kjøtt og smør. Jeg har prøvd å spise mindre for å se om det kan fungere og jeg har prøvd å spise mer for å se om det fungerer. Jeg har også prøvd å variere kostholdet fra kylling til kjøttdeig og annet.

Ingenting fungerer. 100.5.

Noen som har noen råd om hvordan jeg kan klare å bryte dette platået før jeg bare ikke orker mer?

Jeg er forresten 1.87 på sokkelesten.

Oakley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat