Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-04, 20:31   #2
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg kom over en artikkel om ortoreksi for en tid tilbake, og kjennte meg igjen i veldig mye av det som sto der.... bortsett fra sykeligjøringen... Veldig mange av de som følger Atkins etter boken feks. vil komme innunder den kategorien, og det mener jeg blir veldig galt. Av den grunn, at det er snakk om mennesker som har fått ubalanser i kroppen etter å ha spist "feil" tidligere som legger om til slikt kosthold, og de opplever en mye større livskvalitet etter å ha ervervet kunnskapen om hvordan maten påvirker kroppen, og hva de kan gjøre for å ha det bedre. Og de har det bedre.

Det siste avsnittet der Kari uttaler seg, så er hun like unyansert som mange andre.... kan ikke gjøre annet enn å fnyse over hennes uvitenhet...
Men hun har et VELDIG godt poeng når hun sier at det er paradoksalt at folk ikke kan spise brød men heller innpå en halv liter cola....
OG DET ER DER FEILEN LIGGER. Folk "tror" de følger Lindberg og Atkins bare ved å kutte ut poteter eller brød, og veldig mange tror på de samme horrible tingene som hun uttaler om at en ikke skal spise karbohydrater i det hele tatt under induksjonen... Og det er jo farlig! Så om hun går rundt og tror det, så er det ikke rart at hun går rundt og advarer... Men jeg mener at de som uttaler seg i media har et visst ansvar for å sette seg inn i fakta før de utaler seg... og hvertfall før de uttaler seg så bastant.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat