Siden Atkins begynner med en 14 dagers induksjon som er ganske streng, vil du ta av fortere med Atkins i begynnelsen. Det kan være en fordel for de som har treig forbrenning eller har vært jojo-slankere. På vedvarende vil man øke karbohydratmengden og gradvis venne kroppen til mer karbo og flere matvarer. Men så vil vekttapet etterhvert stanse opp. Alt i alt oppnår man samme resultat på Atkins som med ethvert annet lavkarbo kosthold. Det går bare litt raskere i begynnelsen. Atkins i den siste fasen - er omtrent det samme so på Lindberg. Det er lagt fokus på forkskjellige ting, men alt er lavkarbo og et sunt kosthold. Atkins er ikke usunt, selv ikke på induksjon, men den fasen kan være vanskelig for noen. Det er en renseperiode. Og gjøres den riktig etter boka skal man ikke være sulten eller mangle noe kroppen trenger.
Til og med legen min måtte bøye seg i støvet og innrømme at jeg har et sunt kosthold. Og hadde dere møtt henne hadde dere forstått hvor mye det vil si ! 
Opprinnelig lagt inn av Atkinstilhenger
Hvorfor spiser dere Cocosa? Jeg har oppfattet det dithen at kokosfett ikke er sunt fett, så hvorfor akkurat dette produktet?
Kokosfett som Delfia fett etc er ikke sunt nei. Det er forskjell på fett. Det kan MHM forklare bedre enn meg.
Men Cocosa Extra Virgin kosttilskudd er presset av ferske kokosnøtter og ikke varmebehandlet:
Cocosa Extra Virgin Coconut Oil
Cocosa Extra Virgin gir deg en eksotisk duft og smak av de tropiske øyer. Innen 2 timer etter at kokosnøttene åpner, utvinnes oljen fra det ferske, rene, hvite kjøttet gjennom en innovativ pressemetode som bevarer den nydelige smaken og duften av kokos i tillegg til det brede næringsspekteret: lauringsyre, andre mellomlange fettsyrer, vitaminer, mineraler og antiokisdanter som beskytter oljen og gir den naturlig lang holdbarhet og stabilitet.
Cocosa til steking er presset av tørket kokosnøtt kjøtt og er heller ikke varmebehandlet:
Cocosa Pure Coconut Oil
Cocosa Pure Coconut Oil er den optimale matoljen, uten smak og lukt, og rik på laurinsyre og andre mellomlange fettsyrer. Oljen presses av tørket kokoskjøtt, uten bruk av kjemiske løsningsmidler og raffineres på skånsom måte for å fjerne de finere næringsstoffene som ødelegges ved høy varme.