Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-12, 21:56   #11
ToreH
Gjest

Sv: Pulsbasert eller wattbasert treningsstyring?

Ok, jeg trodde jeg var i god form....men det er jeg absolutt ikke. Tallenes tale er klare, jeg er i skikkelig dårlig form og har alt for lav terskelwatt på sykkel til å kunne kalle meg en ordentlig syklist.
Min terskelwatt er på 254w, jeg trodde kanskje jeg lå på 270-280w, men haha, det var en skikkelig bakoversveis ja gitt. Jeg trener altså feil og må endre måten jeg trener på.

Målet er å ha en terskelwatt på opp mot 300 til neste sommer og NÅ må jeg brette opp ermene og se til å trene seriøst tror jeg.

For de som lurer så er terskelwatt på 254w temmelig middels, ja faktisk litt under middels og skal jeg ha noen som helst sjanse til å henge med de beste må jeg minst ha 320-330w, men det er det nok minst 2 år til jeg klarer. Blir jo ikke akkurat yngre med årene heller.

Så de 10-15 timene med målrettet sykling gjennom sommeren er ikke bortkastet, men nesten bortkastet fordi jeg har trent feil. Hadde jeg trent riktig i de timene pr uke, kunne jeg kanskje hatt en terskelwtt på rundt 270-280 allerede, men, men sånn er det bare.

Brutalt å lære det slikt, men da er iallefall pulsklokka offisielt kastet og skal ikke brukes mer på sykkelen. Men på løpeturene er den kjekk å ha da.

Svar med sitat