Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.
Det kan sikkert lett komme på 1500. Og, ikke så dyrt? Jeg vet at du har nok med penger, men en psykologtime i uka i x antall uker adder opp til en større sum penger som man kan bruke på mange veldig fine ting, i stedet for å kaste dem bort fordi man er for stolt til å få en enkel henvising fra fastlegen sin? Når du samtidig synes at støvletter til 2200 er for dyrt?
De fleste trenger mer enn fem psykologtimer, altså. De fleste mer enn 10 også. Og mer enn 15.
Vel, 20 timer a 1000 kr er ikke så mye når det står om man er i stand til å jobbe eller ikke, målt opp mot å miste en årslønn på pluss/minus 400' er det jo ganske minimalt. Og en jobb er og blir viktigere enn et par støvletter.
Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.
Det er ikke flaut å slite psykisk, eller å trenge hjelp.
Det har ikke noe med flauhet å gjøre, men med at jeg ikke tror så mye på det. Alle er i stand til å manipulere alle bare det er nok penger i det.... Så for det første, basert på mine venners erfaringer, hvordan kan jeg vite at jeg ikke blir manipulert til å trenge flere konsultasjoner? Vi snakker tross alt om folk med månge års utdannelse i å endre tankesett.
Og for det andre har det jo blitt en sånn motegreie. Det er liksom hipt å gå til psykolog, og ingen gidder ta tak i sine egne ting lenger. Og om noe er flaut er det vel å være hipster når man nærmer seg førti...