Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-12, 14:36   #2
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: De berømte siste kiloene... noen gode tips?

Jeg vil bare si en ting - du må slutte å tenke kilo, men tenk nedgang i prosent av den kropsvekten du har nå. Eks - er man 150kg for å ta et fint, rundt tall vil 1kg utgjøre 0,66%prosent av kroppsvekten. Er man 100kg vil 1 kg utgjøre 1% av kroppsvekten og er man 90kg så vil 1kg utgjøre 1,11% av kroppsvekten. Enhver skjønner at det er enklere å slanke bort 0,66% av seg enn 1,11%? Faktisk så er det nesten dobbelt så vanskelig å slanke bort 1kg når man er 90kg enn når man er 150kg... Og det er uten å ta hensyn til at en god del av de kiloene består i muskler og skjelett og sånne ting som man skal beholde...

Så begynn å tenke annerledes! En vektnedgang i samme hastighet (regnet i kg/uke ) vil faktisk si at du går ned raskere... og det er
a) ikke normalt
b) ikke sunt

*dagens "skjennepreken" - ikke vondt ment, altså*

Ellers vil jeg bare si - at dersom du går ned (i et rimelig "tempo") med den oppskriften du har - så ikke endre en tøddel.... (If it works - don't fix it!)