Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-12, 02:16   #8
ToreH
Gjest

Sv: Karbohydrater, fett og trening

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg ville ikke inntatt mer karbo bare fordi en fyr sier jeg bør det.

Nei, ikke uenig, men ville du inntatt mer fett om noen sier det da? Eller spise ei ss med cocosa fordi en fyr sier det?
Eller ville du lyttet til andres erfaringer hvis de har slitt med liknende utfordringer, vurdert, prøvd og derigjennom valgt det som fungerer for deg?
Ts ønsker bygge styrke og masse. Hvordan det går på 12-1300 kcal er for meg en gåte for det er i praksis ikke mulig. Styrketrening og "kjøtt" på kroppen krever energi, mye energi. Kroppen må ha nok murstein, mørtel og vann for å bygge. Åjada, man kan risikere i perioder da få et lager på plassen, men med god variasjon og en plan for treningen så vil det bli et ferdig bygg tilslutt. Proteiner er da blant annet svær viktig og å velge mat som inneholder nok er viltig. Men ofte så krever jo dette mye mat og det er ikke alltid man klarer ete så mye faktisk. Men da er det lurt med tilskudd i form av proteinpulver. Men for å orke ha overskudd til å gjennomføre treningsplanen må kroppen til ts kanskje ha noe mer energi i form av karbohydrater også i tillegg til den mengde fett hun i dag spiser. Hun ønsker nok bevare fettprosent, men bli større og sterkere. Jeg ser ikke at det er mulig uten å ha et vell av kalorioverskudd og lett tilgang til proteiner.
Antar hun har prøvd ulike ting allerede og spør derfor om råd og får svar fra ihvertfall 2 stk som driver med slik type trening til daglig med gode resultater. Har du like gode resultater å vise til? Hvis du har det så er vi mer enn gjerne nysgjerrige på å se bilder av deg og din kropp med anbefaling til hvordan du gikk frem for å bevare lav fettprosent, men samtidig bygge masse og styrke. Om vi velger følge ditt opplegg er ikke sikkert, men da kan vi iallefall prøve oss frem og få nye ideer om vi ønsker prøve noe nytt fordi den stien vi nå har fulgt en stund kanskje ikke fungerer helt optimalt? Og det er jo gjerne derfor vi spør også, sånn rent hypotetisk...

Sist redigert av ToreH : 13-10-12 kl 02:29.
  Svar med sitat