Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-12, 18:09   #195
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Hei Fedona - og velkommen hit
Det er jo egentlig ikke en tråd vi setter pris på å være i, men sånn er nå livet
Jeg har ikke testet meg hos lege. Moren min og hennes søster var begge tidlig ute, så da tanta ble uregelmessig for et år siden så forstod jeg hva som var på gang. Det gikk dog ytterligere et år før jeg fikk hetetokter, det skjedde nå i august.
Etter råd fra Dolsi, startet jeg med e-vit. Ved en misforståelse tok jeg 2 x 350 mg til å begynne med. Halverte deretter, men måtte øke først med en på 30 mg, og så ytterligere en til.
På denne dosen har jeg ikke hetetokter pr. i dag. 350 mg på morgen og 60 mg på kveld.
Hvor mye du skal starte med, er jeg litt usikker på. Dolsi startet jo med en veldig liten dose, noe som holdt for henne en god periode. Så har hun måttet øke på, og nå ligger vi på mer eller mindre det samme.
Synes du skal gjøre som Dolsi foreslår jeg, ta 30 mg morgen og 30 mg kveld. Gi det i hvert fall en uke før du trapper opp, det tar litt tid før effekten kicker inn.
Dette fikser du Fedona - jeg har stor tro på at det virker på deg også
Lykke til, og ikke glem å stikke inn her å hold oss oppdatert