Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-12, 09:55   #167
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

(Min utheving)
Nemlig, de BLE SATT PÅ! Altså fikk de profesjonell hjelp! De fleste går ned da! Men hva skjer når kameraene blir skrudd av og man blir overlatt til seg selv igjen?
Noen få har klart å ta på tak og endre livsstil, litt avhengig av hvor lang tid de har blitt fulgt opp! Andre faller tilbake til gamle synder etter hvert, noen med det samme, andre over litt tid!

Jeg er fullstendig klar over at jeg har spist på meg alle kiloene helt selv, men hvorfor det?
Jeg ble slanket av helsesøster første gang da jeg var 9 måneder gammel!
Hvorfor er jeg på alle måter så langt over middels interessert i mat, mens min mann kun spiser fordi han vet han må?
Hva er det som gjør at min niese er overvektig og aldri blir mett, mens lillebroren kan si nei til godteri fordi han er mett etter middag?
Sånne ting skulle jeg gjerne ha visst svaret på!

For de fleste overvektige er svaret ganske enkelt:

1) Feil mat – for mye karbohydrater og for lite fett kan føre til

2) Insulinresistens – som fører til enda mer feil mat som igjen kan føre til

3) Sukkeravhengighet som veldig ofte fører til

4) Overvekt

Når man ikke evner å bryte denne rekken forblir man overvektig.

Det som ikke er enkelt å svare på er hvorfor man ikke klarer å bryte denne denne rekken selv om man sitter på kunnskapen som skal til.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat