Sv: Oida - Jaquesson igjen
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
(Min utheving)
Nemlig, de BLE SATT PÅ! Altså fikk de profesjonell hjelp! De fleste går ned da! Men hva skjer når kameraene blir skrudd av og man blir overlatt til seg selv igjen?
Noen få har klart å ta på tak og endre livsstil, litt avhengig av hvor lang tid de har blitt fulgt opp! Andre faller tilbake til gamle synder etter hvert, noen med det samme, andre over litt tid!
Jeg er fullstendig klar over at jeg har spist på meg alle kiloene helt selv, men hvorfor det?
Jeg ble slanket av helsesøster første gang da jeg var 9 måneder gammel!
Hvorfor er jeg på alle måter så langt over middels interessert i mat, mens min mann kun spiser fordi han vet han må?
Hva er det som gjør at min niese er overvektig og aldri blir mett, mens lillebroren kan si nei til godteri fordi han er mett etter middag?
Sånne ting skulle jeg gjerne ha visst svaret på!
Så et program om dette, de hadde forsket på akkurat dette (desverre ingen referanser). Men en gjeng med barnehagebarn spiste seg mette på lunsj. Alle ble spurt om de var mette før de avsluttet måltidet. Etterpå begynte barna å leke med ulike ting, og de voksne satte fat med fem små sjokoladebiter ved siden av barna uten å fokusere på det. Noen av barna så bare på sjokoladen og fortsatte å leke, mens andre barn spiste opp alle sjokoladebitene selv om de egentlig var mette. Du kan jo gjette hvilken gruppe de smålubne barna var i . Jeg husker ikke om de tok blodprøver av disse barna, men de fant ut gjennom noen form for blodprøver og gentesting at det er ulike gen som styrer dette. Det var ulik form for forskning som ble presentert her som altså viser at noen av oss har et gen som forteller oss at vi er mette mens andre har ikke dette genet. Jeg har stort sett alltid plass til mer god mat, uansett....
|