Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-12, 20:25   #902
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Det er skremmende å tenke på "den alderen " Fedona. Skrek høyt da det ble foreslått som forklaring på mine svettetokter... Heldigvis (?) var det medisiner, dessverre er jeg best på å finne bivirkninger når jeg slutter med noe. Håper du ikke skal fortsette å gå så lenge med PMS. Det er slitsomt.

Her kommer stadig nye stressfaktorer til... Men holder meg på den smale sti ellers har jeg fått dato for operasjon, DET er godt, ha noe konkret!

Så bra du har fått dato; det er greit å ha noe å forholde seg til: Er det stor operasjon slik at du blir innlagt eller "bare" dagkirurgi?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Og man kan legge på seg av for høyt kortisol...

Er egentlig bare innom for å si at jeg FORTSATT ER PMS! og vekta deretter... Er en og en halv uke forsinket og det er frustrerende og et tegn på en periode i livet som jeg synes skal komme senere....

Så humøret er ikke av det sprudlende slaget.... Kommer sterkere tilbake senere

Pust ut! Det trenger ikke være overgangsalderen! Jeg har hatt perioder med svettetokter, utsatt mens o.l. gjennom flere år (5-6 år). Legen sjekket med blodprøve for et par år siden for da var jeg bomsikker altså, men nei...

Jeg har lest litt om koritsol de siste dagene, og fant en nettside (Dr. google er min "fastlege") http://www.dhea.no/stress_kortisol.html Dette DHEA: noen som kjenner til hva det er?

Er litt skeptisk til slike "vidunderkurer" men blir jo litt skremt når jeg leser om det og da. Er glad jeg ikke er helseutdannet, og vet alt som skulle/burde/kunne/helst ha vært

Jeg har begynt å slippe vann nå, og det er deilig. Men det blir nok ingen minstenotering i morgen igjen nei.... HAr forresten fått ny favoritt på middagsfronten; skjærer løk og hodekål i tynne strimler og steker/blanker lett i smør til de er myke. Faktisk bedre spagettierstatning enn squash. Anbefales!

Bruker også mer krydder på middagen, og merker at jeg ikke er så fysen på "noe" etter maten. Håper det varer!

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat