Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-12, 21:18   #5
knuttien
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Nesodden
knuttien er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner - min start + hjelp med spørsmål!

Hei og takk for at du orket å svare på alle de spørsmålene!
Setter stor pris på det!

Bare som en oppdatering så har jeg etter å ha gått ned 10 kg den første måneden på pulver og lavkarbomat, nå stått så og si stille på vekten i 2 uker hvor jeg har spist bare lavkarbo, uten noe pulver. Jeg har spist strengt og prøvd å holde meg under 20gram karber per dag, (noen dager sikkert litt over) men jeg har altså ikke gått noe mer ned disse ukene. Prøver derfor nå en uke igjen med 2 måltider om dagen og 2 shaker om dagen, for å se hva som skjer da. Ønsker å gå ned et par kg til, slik at jeg har noe å gå på - om jeg begynner å gå endel opp igjen.

Når det gjelder planen min om å gå tilbake til gammelt kosthold, så må jeg legge til at jeg tror ikke jeg spiste så altfor usunt før. Problemet mitt var/er heller at jeg er glad i mat, og at når jeg egentlig var mett, gjerne tok litt ekstra på tallerknen likevel. Målet mitt er å kun spise en tallerken til middag, uansett hva jeg spiser - og derfor tror jeg at vektoppgangen kanskje ikke vil komme - om jeg blir flink til det. Når det gjaldt opptrapping av karber så var det ikke dobling per dag jeg skrev, men dobling per uke - i tillfell du misforsto. Så mener det er en respektabel rolig økning... eller..?

ang: Fetaost så har jeg gjerne 15-20 fetaost-terninger i en salat jeg spiser til lunsj. Det er kanskje mye, men jeg tenker at med salaten må jeg jo få i meg litt fett - og der kommer fetaosten inn. samt at den inneholder jo veldig lite karber per 100 gram da...

Jeg drikker ca 2-3 liter vann hver dag. Trolig ligger jeg på rundt 2,5 liter. Sliter med å trykke i meg mer, men satser på at det er nok.

Jeg får vel bare prøve meg litt frem, så merker jeg vel fort om vekten stiger fort - så får vi ta det fra der!

knuttien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat