Sv: Vektoppgang
Hypah, takk for svar!
Jeg må også nevne at jeg har PCOS jeg og, og synes at kroppen reagerer ganske så underlig til tider!
Ang trening så begynte faktisk vektøkningen da jeg begynte å sykle igjen etter operasjonen av galleblæren i begynnelsen av august. Da veide jeg 78 kg. Den yogatreningen jeg nå trener to ganger i uka heter hot yoga, man trener i 1,5 timer i et rom oppvarmet til 39 grader. Også trener jeg en gang til med astanga eller annen yoga.
Det kan hende jeg har mye å hente på kostholdet, men brødet inneholder et par karbohydrater pr skive. Og jeg drikker en halv liter melk i uka til kaffen. Sist jeg regnet ut kostholdet lå jeg på ca 1500 - 1800 kalorier og rundt 50 gram karbohydrater. Jeg vil tro at karbohydratinnholdet er lavere nå som jeg har skiftet brød.
Jeg tror nok jeg har mye å hente med å drikke mer vann! Men jeg har alltid lagt lavt på væskeinntaket. Dette har jeg snakket ofte med legen min om, og må stadig minne meg selv på dette.
Jeg blir faktisk uvel når jeg drikker for mye. Det vokser liksom i halsen. Til en stor klump. Så 1,5 liter er faktisk bra til å være meg
Jeg tror det har med at jeg nå ikke tar metformin. Og kanskje yogatreningen kan få meg til å slappe mer av i kroppen min, stresset nå er ikke bra. Skal kontakte legen i morgen og starte opp igjen. Så får vi se! Jeg tenker at det kanskje kan ha med hormonendrinoger i kroppen å gjøre også? Kanskje stoffskiftet er på vei ned? Siden det har svingt de siste årene....
|